טיפים של אלופים לקראת פסטיבלי הסלסה והבצ'אטה

177650573_5381353201939410_8364569261252408127_n

איך להנות מפסטיבלי סלסה ובצ'אטה במקסימום

עונת הפסטיבלים חזרה!! 

הפסטיבל הראשון שאחרי הקורונה מעבר לפינה והשאר בדרך.

קונגרסים ופסטיבלי סלסה ובצ'אטה בעייני זה מהאירועים היותר שווים שיש, זה היי מטורף של סוף שבוע, חברים, ריקודים, למידה, צחוקים ומלא חוויות מהממות לאוסף.

קונגרס סלסה או פסטיבל ריקוד לטיני זו גם ההזדמנות שלכם לעשות קפיצה משמעותית ברמת הריקוד, עם הסדנאות ושעות הריקוד שאתם הולכים לצבור, והשראה ממגוון רחב של רקדנים שתפגשו ברחבה.

 

עם הניסיון שאספתי מעשרות פסטיבלים בארץ ובעולם, החלטתי לרכז לכם את מיטב ההמלצות והתובנות על איך להנות מהפסטיבל במקסימום, מה להביא וטיפים של אלופים!

 

 

תוכן העניינים לפסטיבל ריקוד חוייתי ובלתי נשכח

הפן החברתי

פסטיבל של כמה ימים זאת הזדמנות מ-ד-ה-י-מ-ה לבצע נטוורקינג ולהעשיר את המעגל החברתי הנוכחי – בין אם זה בשימור קשרים נוכחיים או רקימת קשרים חדשים לחלוטין. תכירו רקדנים וחברים מכל הארץ ובחו"ל גם מרחבי העולם. חברויות שנוצרות שם הרבה פעמים מחזיקות שנים.

קהילת הריקודים הלטיניים מורכבת מאוסף של אנשים מגוונים, מדהימים, מעניינים עם ראש פתוח שיודעים לבלות. זו ההזדמנות שלכם להכיר כאלו אנשים בקלות ובשפע.

ככל שנלך ליותר פסטיבלים ונפתח – נכיר יותר. לי יש חברי פסטיבלים בכל העולם שאני מחכה לטוס לפגוש. אני אח"כ מתכננת לאיזה פסטיבלים ללכת לפי החברים שהכרתי. תתעניינו באנשים, תציגו את עצמכם והדברים יקרו מעצמם.

גם אח"כ אם תטוסו לחופשה, או תטיילו בארץ כייף שיש אנשים לפגוש ב מקומות ומדינות שונות.

גם בארוחות אני ממליצה להתערבב עם אנשים שאתם לא מכירים, השיחות וההכרויות הכי כייפיות הן סביב השולחן. תופתעו לשמוע כמה חברויות יצרתי ב-6 בבוקר בארוחת הבוקר של אחרי המסיבה.

אני לרוב בפסטיבלים בכלל לא יוצאת מהמלון. יש כל-כך הרבה עניין בפנים שאם כן יש לי זמן פנוי לא מנוצל אני כנראה אשב עם חברים או אנוח. אם אתם כן בעניין של לטייל במקום מעבר הייתי ממליצה להגיע יום או יומיים קודם כדי להנות מהאיזור ולא תוך כדי הפסטיבל כשהלו"ז גם ככה צפוף.

הגעה לפסטיבל סלסה ובצ'אטה

ממליצה בחום על רכב משותף או הסעות. הסעות זו הזדמנות מצויינת להכיר עוד רקדנים מכל מיני מקומות שונים. אתם יכולים לישון בכייף שלכם בנסיעה בלי רגשות אשם. כן אתם כפופים ללוחות זמנים של ההסעה ויכול להיות רועש חלק מהנסיעה. לרוב משתלם ונוח ביותר בעייני. ככה גם לא צריך לנהוג חזרה כשגמורים.

למי שלוקח רכב אין ספק שזה נותן יותר גמישות וחופש פעולה. במיוחד למי שבעניין של לצאת מהמלון ולהסתובב.

 

המסיבה

החלק הכי שווה של כל פסטיבל. הרגע שבו אתם עפים על הרחבה עם רקדנים מכל הארץ/העולם. אולי במועדון אתם רגילים לרקוד בעיקר עם אנשים שאתם מכירים או מכירים את הפרצוף לפחות, פה המטרה שלכם היא הפוכה!

להכיר כמה שיותר רקדנים חדשים! 

אני אוהבת להתחיל מלסרוק את הרחבה ולרקוד את מי אני לא מכירה שבא לי לרקוד איתו. לא להתבייש להזמין – גברים ונשים כאחד. גם לקבל סירוב זה בסדר ועוברים הלאה – יש מספיק מבחר…

רקדתם עם מישהו חדש? תשאלו איך קוראים ומאיפה הם, תמיד נחמד ומקרב.

גם ממליצה בחום לא להגיד לא לאף אחד חדש שעוד לא ראיתם רוקד/ת, יש מצב טוב שתופתעו ותהנו.

 

אם יש משהו עצוב בעיניי זה תור של בחורות שעומדות בשביל לרקוד עם אומן (ויש כאלה שגם לוקחות מספר…). במקום לשרוף חצי שעה כדי להגיד שרקדת עם אומן, יש כל-כך הרבה רקדנים שווים אחרים ברחבה להנות מהם.

מה לוקחים למסיבה?

למסיבה לוקחת תמיד תיק בד של הנעליים שלא מושך תשומת לב, בתוכו שמה כפכפים, את המפתח לחדר, בקבוק מים, חטיף אנרגיה לשעה מאוחרת (מציל חיים!), אטמי אוזניים ספייר, מסטיקים ואם צריך אודם לטאץ'-אפ. גם הפלאפון נזרק פנימה.

לפעמים שמה גם זוג נעלי ריקוד שטוחות, שכשארצה להחליף לשטוח, לא אצטרך לחזור לחדר.

גם חולצה ספייר להחלפה יכולה ורצוי שתכנס לתיק הזה במידת הצורך.

אני מניחה את התיק בצד בערב וזה שם לכל צרה וכמובן מחליפה לכפכפים לפני החזרה לחדר בסוף הערב.

הופעות

שווה ללכת, בין אם כדי לפתוח את הראש, להכיר עוד סגנונות, לפרגן, להנות ולקבל השראה. אם בא לכם לשבת בנוחות ולראות טוב, כדאי להגיע מוקדם גם כאן ולא באיחור אופנתי שישאיר אתכם עומדים בצד או מאחור. 

ממליצה בחום להגיע עם אטמי אוזניים ונעליים שטוחות ונוחות – יהיו לכן מספיק שעות להיות על עקבים. 

כדאי גם להביא משהו דק ארוך למי שנוטה לסבול מקור – לרוב אוהבים להקפיא.

בגדים

כייף להתלבש יפה וזו הזדמנות מעולה להתלבט אלגנטי עם ביגוד שלא ממש יוצא ביומיום. יפה ככל שיהיה, חשוב שתבואו למסיבה עם בגדים נוחים ולא עם בגד שתצטרכו להתעסק בו חצי מהערב (כנ"ל חזיה). תלכו להחליף בגדים מהסיבות הנכונות והן שהזעתן כי רקדן כל הערב ולא כי לבשתן משהו שאתן לא באמת מסוגלות לרקוד בו.

 

לא בטוחות אם זה יהיה נוח? תעשו נסיעת מבחן בחדר של ריקוד או שניים ותבדקו את כל הסצנות האפשריות.

הכתפייה זזה או נופלת? יש דבק שקוף דו"צ שאפשר לקנות בחנויות הלבשה תחתונה או להזמין מהאינטרנט שיעזור לכן להצמיד את הבגד לגוף או לחזייה.

 

לגברים תביאו מספיק חולצות להחלפה למסיבות לשעת הצורך.

 

לסדנאות שווה להביא בגדי ספורט נוחים ורצוי גם מנדפי זיעה.

שווה תמיד להביא בגד ים או ביגוד לבריכה אם יש, כזה שכייף לכם לרקוד בו כמובן.

איפור ושיער

איפור עמיד במים!!!

אתן תרקדו מלא, ותזיעו, והערב ארוך. לא בא לכן להתעסק עם איפור שאולי נמרח. מסקרה ואייליינר עמידים במים, כנ"ל שפתון עמיד (כזה שגם לא ילכלך לכן או לאחרים את הבגדים). 

תביאו אם צריך ספריי לשיער וכמות סיכות מכובדת, כזו שתחזיק את השיער איפה שתרצו שלא יפריע לכן ויעסיק אתכן במהלך המסיבה.

 

*בושם ודאודורנט לשני המינים זה מאסט למקרה שלא היה ברור

 

דברים שחובה לארוז

  • קרם הגנה
  • משקפי שמש
  • אקמול ופלסטרים למקרה הצורך
  • אטמי אוזניים (תשמרו עליהן!)
  • מגבונים לחים
  • אמצעי מניעה למי שמתכנן לעשות שטויות וגם למי שאולי
  • חטיפי אנרגיה, פינוקים ונשנושים למיניהם
  • אלכוהול ושתייה קלה למי שמתכנן להתחיל את המסיבה בחדר
  • משהו ארוך ללבוש בהסעה ולהופעות כשקפוא

נעליים

ממליצה להביא זוג או שניים של נעלי ריקוד עם עקב, נעלי ריקוד שטוחות (לסדנאות וכשהרגל מתעייפת), זוג כפכפים שמחזיקים את הרגל וזוג נעלי ספורט.

לחלק מהסדנאות אפשר להגיע בנעלי ספורט וכף הרגל שלנו מעריכה מאוד את בולמי הזעזועים האלו והריפוד אחרי לילה ארוך על הכריות.

אם אין לכם עדיין זוג נעלי ריקוד נורמלי – פסטיבל זה הזמן לקנות אחד!

 

 

לא באים רק עם נעליים חדשות לפסטיבל!

לנעל חדשה לוקח לרוב זמן להתרחב ולתפוס את הצורה של הרגל. מומלץ לרקוד איתה כמה פעמים לפני שבאים לפסטיבל.

רוצים לבוא עם נעליים חדשות לגמרי? תביאו זוג אחד נוסף לפחות להחלפה.

כדאי להביא פלסטרים או דבק אלקופלסט לשמירה על העור במקומות שמשתפשף כדי למנוע שלפוחיות שיכולות לבאס לכן את הפסטיבל.

 

 

בשום שלב בפסטיבל – לא רוקדים יחפים!!!

העצה הזו נכתבה בדם, כאב וטעויות של טירונים… כאלו שהתקלף להם העור מכאן או משם, פציעות שדופקות לגמרי את ההנאה מהריקוד בהמשך הפסטיבל.

למסיבות בריכה עדיף לקחת כפכפים סגורים שמחזיקים את הרגל ולא את הקלאסיים.

 

 

שותפים לחדר

פסטיבלים כאמור זו הזדמנות מצויינת להכיר אנשים חדשים. אם לא הגעתם יחד עם השותפים לחדר זו הזדמנות להכיר רקדנים ממקומות אחרים, מדינות אחרות ולהחליף חוויות. גם התחשבות בשותפים שלנו לחדר היא חשובה ומוערכת, בעיקר בבוקר אחרי שחגגנו כל הלילה או לפעמים יש כאלו שרוצים לאגור אנרגיה לפני המסיבה.

במיוחד כשמדובר באנשים שאתם לא מכירים ולא בחברים הכי טובים שלכם, תנסו להתחשב גם ברמת הספייס המשותף.

תסכמו ביניכם מראש מה קורה אם אחד מכם מגיע עם מישהו/י לחדר. איך תתאמו ביניכם, תהיו חברים ותפרגנו! (גם אם זה לא נוח לכם ב-100% זה יוערך והקארמה עושה את שלה)

תכנון לו"ז סדנאות

לאיזה סדנאות הולכים?

תחשבו מה הכי יתרום לכם לריקוד? איזה צדדים הייתם שמחים לחזק? מה מסקרן אתכם להכיר? במה הייתם רוצים להעמיק?

זה שמעביר את הסדנא מישהו מוכר שאתם רוצים ללמוד ממנו או ששמעתם את השם שלו, לא בהכרח אומר שהסדנא מתאימה לכם.

תסתכלו קודם כל על הרמה של השיעור שתהיה בהתאם לרמה שלכם. אחרת סתם תרגישו מתוסכלים.

מכל מדריך יש מה ללמוד, לפעמים דווקא בשיעורים של המורים הכי מבוקשים ומפורסמים קשה ללמוד בגלל הצפיפות וקשה לראות.

עדיין לא בטוחים לאיזה סדנאות להכנס? 

תתייעצו עם מדריך/ה או רקדן מנוסה שמכיר אתכם ואת הרמה שלכם ומכיר את שאר המדריכים שמלמדים שיוכל להמליץ.

ההתנהלות בסדנא

פסטיבל זו ההזדמנות לטעום מעוד סגנונות שבא לכם להתנסות בהם שילובים מעניינים ולפתוח את הראש. כנראה שלא תזכרו את כל הוריאציות שתלמדו. מה שכן תקחו כמה תנועות שאהבתם, טכניקה חדשה, כמה מובים מגניבים או סטייל לרחבה ותנסו לשלב את זה כבר באותו הערב כדי שיעשיר את הריקוד שלכם.

כמו רבים וטובים אחרים, אני מודה שצילמתי סיכום כל סדנא שלקחתי וכמעט אף פעם לא חזרתי לראות אותן ולא עברי שוב על הקומבינציות. תנסו לתפוס וליישם כמה שיותר באותו הרגע. מספיק כמה תנועות חדשות שמרגישות לכם טוב או הבנה של טכניקה בשביל שיהיה שווה.

 

 

למדתם טריק אקרובטי מגניב בסדנא? יופי לכם! אל תנסו את זה ברחבת הריקודים בשום שלב. 

מתי כן? רק כשיש מקום, אין סכנת פגיעה ועם פרטנר שיודע ויכול ועם אבטחה מהצד אם צריך. 

 

אם אתם הולכים לשיעור שאתם יודעים שיהיה עמוס, תגיעו כמה דקות מוקדם יותר לתפוס מקום טוב בחלל כדי שתוכלו לראות.

אם מחליפים שורות – תהיו הוגנים ותחליפו! זה נשמע טריוויאלי אבל כבר ראיתי אגואיסטים שעושים סיבוב במקום כאילו הם מחליפים ויש גם כאלו (שקארמה תפגוש אותם אח"כ) שאפילו לא מתאמצים ופשוט נתקעים בשורה הראשונה – אל תהיו אלו!

שינה

עם כל ה-FOMO, חייבים להפנים שאי אפשר להנות מכל הלו"ז למשך יומיים-שלושה שלמים וחייבים לוותר על משהו בשביל לישון קצת.

 

נכון שרוצים להספיק הההכל, אבל אם תישנו שעתיים בלחץ בלילה גם לא תהיו בפוקוס בסדנאות וגם תהנו פחות ביום למחרת ופחות במסיבות. קחו בחשבון זמן ראוי למנוחה שתאפשר לכם לתפקד ולהנות.

אחרי פסטיבל כזה שרקדתי בטירוף כל ערב, הייתי בכל הסדנאות וקרעתי את הגוף, הגוף שלי החזיר לי והייתי שבוע כל אנטיביוטיקה אח"כ… 

השינה שלנו בנויה ממחזורים של 90 דקות בממוצע. אחרי 45-50 דקות לרוב נכנסים לשלב של השינה העמוקה. משינה עמוקה הרבה יותר קשה להתעורר מאשר כשקמים בסוף מחזור שינה. לכן תזמנו את השינה למחזורים של שעה וחצי. יהיה יותר קל להתעורר אחרי 3 שעות מאשר אחרי 4 שעות. אם רוצים רק תנומה קלה – תשתדלו עד 45 דקות.

חוצמזה לישון טוב בלילה שלפני הפסטיבל, ואם אפשר לקחת חופש ביום שאחרי או לפחות להתחיל מאוחר.

אוכל

קחו אתכם חטיפים, פירות ואגוזים לנשנוש בין הסדנאות וכשרעבים באמצע הלילה. הניסיון שלי לימד אותי שכדאי בערב לאכול כמה שיותר מאוחר כדי לצמצם את הרעב של אמצע הלילה, בעיקר אם אתם מתכננים להשאר עד הסוף.

 

אם קרעתם את הרחבה עד הבוקר שווה למשוך כבר עד ארוחת הבוקר, גם לרוב הכי מצחיק וכייף בארוחות האלה. במיוחד למי שלא הולך לסדנאות הראשונות של הבוקר, מבאס לקום בשביל ארוחת הבוקר ולחזור לישון. אתם גם לא רוצים לפספס ארוחה – הגוף שלכם צריך את זה.

בין סדנאות שווה לנשנש איזה משהו קליל ומזין כמו פרי, אגוזים או חטיף אנרגיה להעלאת רמת האנרגיה והריכוז. אם לא הבאתם פירות אתכם, אפשר לקחת אחד מארוחת הבוקר.

אלכוהול

כיף לשתות עם חברים ושווה להביא בקבוק לחדר למי שרוצה לרדת למסיבה בראש טוב. השתייה שלפני המסיבה זו גם דרך נוספת להכיר עוד חבר'ה מגניבים. תזמינו ותארחו אצלכם ברוחב לב.

אל תהיו ילדים ותשתו יותר מידיי, זה לא מגניב ויבאס לכם את הערב ולפעמים גם את יום המחרת. יכול לבאס גם לחברים את הערב לדאוג לכם.

אז לשתות במידה שתוכלו להנות ולא יותר מידיי, לאכול טוב לפני ולשתות גם הרבה מים. זה באסה לקום עם הנגאובר וכלום שעות שינה כשאתם רוצים להנות גם מהיום שלמחרת לא פחות.

גברים קחו בחשבון שכשאתם שותים ההובלה שלכם נוטה להיות קצת יותר אגרסיבית. תנסו להיות מודעים לזה ולהוביל בהתאם.

נשים כנראה שתהיה קצת פחות יציבות על העקבים, נסו להזהר יותר.

הצמיד

הצמיד הרבה פעמים יכול לשרוט את הפרטנר/ית שלנו, ולהתפס בשיער או בביגוד. לכן אני ממליצה בחום לשים אותו על הקרסול! כן, כן, לא סתם מקצוענים ומי שמופיע מסתובבים איתו על הקרסול.

אם בכל זאת מעדיפים על היד עדיף גברים צמיד על יד שמאל ונשים ביד ימין. אני כבר קיבלתי בפסטיבל שריטה עמוקה מצמיד בגב ביציאה מאחיזה סגורה – אתם יכולים למנוע את זה.

 

עוד משהו שעוזר למנוע שריטות אם כן שמתם את הצמיד על היד זה לשים דבק רפואי על הסוגר ככה שלא ישרוט או יתפס בטעות.

 

 

 

 

זהו נראה לי, נשאר לי רק לאחל לכם להנות המון, לעוף ולצבור ים חוויות מהממות חדשות, לרקוד מלא, ללמוד, להשתפר ושוב להנות. 

 

אם יש משהו נוסף שעוזר מוזמנים להוסיף בתגובה

אם צריכים עזרה לצבור בטחון בריקוד לפני הפסטיבל הבא – גם כאן אשמח לעזור.

יש שאלות? דברו אלי