מתחילים לרקוד סלסה

מתחילים לרקוד סלסה

מתחילים לרקוד סלסה?

בין אם למדתם את הצעדים הראשונים או שאתם רוקדים כבר כמה חודשים הכנתי לכם טיפים של אלופים שיעזרו לכם להתקדם בריקוד ולהנות ממנו בקלות.

תרגול

סלסה זה כמו ללמוד שפה, שכשאנחנו מתרגלים אותה מספיק נוכל לתקשר בקלות עם כל אחד שדובר אותה. כדי שנגיע לשם, צריך לפתוח את הפה ולדבר, צריך לתרגל! אין לתרגול תחליף למי שרוצה להתקדם…

חזרתיות

כמו כל למידה חדשה בחיים, ככל שחוזרים על פעולה שוב ושוב, כך היא נהפכת לאוטומטית במוח, הקשרים בין הנוירונים במוח מתחזקים ואז אנחנו חושבים פחות ונהנים יותר! זה יקרה רק אחרי שנחזור על הפעולה מספיק פעמים.

כמה מה זה מספיק? זה מאוד אינדיבידואלי. כמה שאתם צריכים כדי לשלוף את התנועה בקלות ולעשות אותה בלי לחשוב יותר מידיי.

לא לפחד מטעויות

כולם טועים ומתבלבלים, גם הטובים ביותר. אי אפשר ללמוד בלי להתנסות ולטעות. כמו שילד לא ילמד ללכת בלי ליפול מיליון פעם בדרך, ככה גם עם הריקוד. ככל שתתנסו יותר ככה תשתפרו יותר. מתבלבלים? פשוט מחייכים וממשיכים. אם צריך עוצרים שנייה, מקשיבים ומסתנכרנים עם המוזיקה ואז חוזרים לקצב.

לימוד סלסה למתחילים מהצעד הראשון  – צעדי הבסיס בסלסה: סלסה אונלייןלרקוד בקצב שלך

שמירה על הקצב

הסוד בריקוד הסלסה בסנכרון עם בן/ת הזוג שלנו הוא שמירה כל הזמן על הקצב ברגליים. זה אומר שאתם צריכים כל הזמן לצעוד את צעדי הבסיס ולהעביר משקל בין הרגליים. הצעידה בקצב מבטיחה שתהיו מסונכרנים עם המוזיקה ועם הפרטנר/ית, תעזור לזרימה ותמנע תאונות.

כמובן שכדי לצעוד בקצב תצטרכו להקשיב למוזיקה ולזהות אותו שזה זו מיומנות בפני עצמה. מוזמנים להציץ כאן בסרטון שיעזור לכם למצוא את הקצב ולהבין טוב יותר את המוזיקה.

מוזיקליות בסלסהאחד השיעורים החשובים שיש: על המוזיקה, המקצבים השונים ואיך למצוא את ה-1?

שמירת המשקל על הכריות

לאורך כל הריקוד אנחנו דורכים דרך הבהונות ולא דרך העקבים. בנוסף בסלסה אנחנו רוצים לשמור את עיקר המשקל על כרית כף הרגל ולפעמים אפילו בכלל לא שמים משקל על העקב.

יש כמה יתרונות לאופן חלוקת המשקל על הרגל בצורה הזו: יכולת לרקוד בקצב מהיר יותר עם מוזיקה מהירה, יותר שליטה במשקל הגוף ושמירה על המשקל במרכז, פחות חיכוך עם הרצפה בסיבובים, ושמירה על צעדים קטנים יותר (שנותנת שליטה ויכולת לרקוד במהירות).

כדי ללמוד עוד על יציבה נכונה בסלסה כאן בסרטון:

מתחילים לרקוד סלסה:

מהי היציבה הנכונה ואיך להיות יציבים בסלסה ובריקוד הלטיני

https://youtu.be/_eFfpZA2C9k?si=eb2N3klxltYuiD1q

קטן זה טוב

צעדים קטנים מאפשרים לנו לרקוד בקצב מהיר יותר ודורשים מאיתנו פחות מאמץ פיזי. בנוסף הם תורמים לתחושת היציבות שלנו כי משקל הגוף לא עובר דרך ארוכה ונשאר ממורכז. צעדים קטנים גם נותנים לנו יותר שליטה בתנועה, במיוחד בסיבובים.

במקומות צפופים צעדים קטנים חשובים במיוחד ויש להם גם אלמנט בטיחותי וימנעו מכם לפגוע באחרים או להפגע.

כדי לצעוד קטן חשוב שגם נוביל קטן וקרוב ונשמור את הפרטנרית שלנו במרחק המסגרת (ולא ניישר ונמשוך רחוק בהובלה.

שמירה על המסגרת

כשאנחנו מובילים מהמסגרת של הידיים ושומרים עליה אנחנו צריכים להתאמץ פחות בהובלה או במעקב, להפעיל פחות כוח ויכולות לעקוב בקלות יותר אחרי ההובלה או להוביל בקלות רבה יותר וללא מאמץ. כשלא שומרים על המסגרת אז תרגישו שאתם סוחבים את הפרטנרית שלכם או שאתן עפות אחרי מוביל אגרסיבי.

מסגרת הלימוד

להתקדמות והרגשה מיטבית, מצאו את מסגרת הלימוד המתאימה לכם. בין אם מדובר בשיעורים פרטיים, שיעורי קבוצה בקורסי מתחילים או שיעורים במועדון לפני המסיבות, חשוב שתתחברו למסגרת ושהיא תתן לכם מענה לצורת הלימוד הנוחה לכם כדי שתרגישו טוב עם הריקוד.

תמיד אפשר לשלב שיעורים פרטיים, קורסים ומסיבות.

מתחילים לרקוד סלסה:

לא בטוחים מאיפה להתחיל? קראו את המדריך המלא לאיך להתחיל לרקוד סלסה.

יוצאים לרקוד במסיבה

במסיבת סלסה לרוב נהוג להחליף פרטנר כל שיר. אומרים תודה בסיום השיר ומחליפים. גם נשים וגם גברים יכולים להזמין. הזמינו כמה שיותר בני זוג, ככה מתקדמים ונהנים הכי הרבה.

יתכן ותשמעו סירובים לפעמים, הכל בסדר, אומרים תודה ועוברים הלאה. מתחילים לרקוד סלסה

ככל שתצאו ותרקדו יותר – ככה תכירו יותר רקדנים ויהיה לכם יותר נחמד בפעם הבאה.

בגלל אופי התפקידים הכל-כך שונה, את הטיפים הבאים אחלק לגברים ונשים.

לגברים:

ההתחלה היא הכי קשה!

אתם צריכים לחשוב גם על עצמכם וגם על בת הזוג, להוביל ולספור ולהקשיב למוזיקה וזה לא פשוט בכלל בהתחלה. תהיו סבלנים וסלחנים עם עצמכם על טעויות ותזכרו שגם הרקדנים הכי תותחים התחילו מההתחלה.

כשאתם לומדים תנסו לזכור את שמות האלמנטים שאתם לומדים ולזהות אותם בתוך רצפים. כך יהיה לכם יותר קל אח"כ להרכיב רצפים משלכם בהמשך ולהוביל אותם בואריאציות שונות.

לנשים:

הסוד הוא לשחרר…

כשאתן שומרות על הקצב ברגליים, שומרות על הקו הישר ועל המסגרת של הידיים, כל מה שנשאר לכן לעשות הוא לעקוב אחרי ההובלה.

הדבר הכי קשה לרוב הנשים הוא לשחרר שליטה. כשתבינו שאין לכן מושג מה הולך להגיע ובאמת תקשיבו ותעקבו אחרי ההובלה, ולא תובילו את עצמכן – יפתח לכן הריקוד. אז תוכלו לעקוב גם אחרי אלמנטים  שאתן נתקלות בהן בפעם הראשונה בקלות.

כדי שתוכלו לעקוב בקלות אחרי כל הובלה אתן צריכות לשמור את המסגרת, הכוונה את היד לפני הגוף (מרפק תמיד לפני מרכז הגוף), ומרכז הגוף מול מרכז הידיים או היד המובילה. בסיבובים המרפק תמיד יהיה בגובה הכתף ולא יעלה מעלה. תוודאו שהגוף לא מקדים את היד אלא שאתן עוקבות אחריה.

לסיכום סלסה כמו כל התחלה חדשה יכולה להיות מעט מאתגרת בהתחלה אבל התוצאה מאוד מתגמלת ומהנה! עקבו אחרי הטיפים וכבר תרגישו קפיצה בריקוד.

אם תרצו להעמיק ולחזק בפרטי או להצטרף לקבוצה מוזמנים להשאיר פרטים ונשמח לעזור לכם להנות יותר מהריקוד

סדנאות העשרה בסלסה

שיעור פרטי בסלסה

לשבור את תקרת הזכוכית בריקוד

נעלי ריקוד לסלסה ובצ'אטה

עבודה וזוגיות?!? מה הקשר?!

מתחילים לרקוד סלסה
מתחילים לרקוד סלסה

רוצים להתחיל לרקוד סלסה?

השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם עם כל המידע

אשמח לעזור לכם להתחיל לרקוד בדרך המתאימה ביותר עבורכם

Ido Gabizon
Ido Gabizon
2023-10-03
שקד בחורה מקסימה, עזרה לי מאוד להשתחרר ולהתכונן לריקודים בחתונה מומלץ בחום למי שחושש מהחלק הזה בחתונה
Roni Safranchik
Roni Safranchik
2023-10-03
היה מושלם, שקד ובן זוגה קיבלו אותנו עם יין וענבים, ולמדנו סלסה מהצעד הראשון, באווירה נעימה ויחס אישי. ממליצים בחום!
Hezi Yehezkel
Hezi Yehezkel
2023-10-03
שקד היא מורה מעולה , עשיתי סדרת שיעורים פרטיים , לאורך כל השיעורים היא תמיד הייתה סבלנית מקצועית וחייכנית. חוויה נהדרת , ממליץ בחום!
hadar nissani
hadar nissani
2023-09-13
הגעתי לשקד על מנת ללמוד סלסה ופגשתי מורה מדהימה ! סבלנית ברמות , חייכנית ומקצועית ! מאוד נהניתי מהשיעורים וראיתי את ההתקדמות ממש מהר❤️🙏
Erez Shlez
Erez Shlez
2023-09-13
אם אתם מחפשים את הטוב ביותר, אפשר להפסיק לחפש. המורה הטובה ביותר שיש, מקצועית, איכותית, אינטיליגנטית, מבינה כיצד באופן אישי וממוקד לקדם ולנתב אתכם למקום הנכון, קשובה, עוזרת לפרק את את כל שלבי הלמידה, לא מפספסת פסיק, יודעת לכיצד להביא אתכם למקום הטוב ביותר ולהוציא את מלוא הפוטנציאל שגלום בך. אחרי שזה נאמר, גם מאוד כייף ללמוד אצל שקד, חוויה שמשאירה מוטיבציה, והנאה צרופה כאחד.
zippi cramer
zippi cramer
2023-09-10
אני ממליצה בחום על שקד, היא מקצועית ומיומנת בתחום הריקוד💃🏿 במהלך השיעורים היא הביאה לידי טכניקות חדשות ובעיקר הייתה דוגמנית נהדרת שהובילה אותי בדרך נכונה לשיפור בריקוד. שקד התייחסה אלי בכבוד רב והקשיבה לדרישותיי ולשאיפותיי. החוויה שעברתי עם שקד הייתה נהדרת ומומלצת ביותר!
Layan Faris
Layan Faris
2023-09-08
שקד בעלת הסטודיו מקסימה ומקצועית. חוויה כיפית ומהנה….
Lena Shir
Lena Shir
2023-09-08
We participated in a group class for salsa beginners. It was very fun and a great experience as a couple. Shaqed and her partner Eli are wonderful teachers.
Ido Coren
Ido Coren
2023-09-04
ממליץ בחום על השיעורים של שקד!! סגרתי שיעור אישי להפתיע את אישתי ליום הולדתה ונהיננו מאוד לקבל יחס חם, מקצועי ובעיקר מהנה :) חוויה שווה לכל מי שרוצה להתנסות וגם למי שמחפש כלים בסיסיים ומקצועיים לריקוד
תומר מקובסקי
תומר מקובסקי
2023-08-31
היה נחמד ממש , הסבר היה מצויין